lördag 3 januari 2009

Rensa tankarna

...är viktigt om man ska orka hålla pysselandan uppe. Så det gjorde jag alldeles nyss med en långpromenad i det frostiga och gröna vinterlandskapet.
Funderade lite över mina absoluta scrapbooking-måsten! Alltså, vad använder jag allra mest?
* hårda papper (kartong)
* lim
* sax (gärna mönstrad)
* glitterlim
* svart tusch
* stämplar
Ja, det har jag kommit långt med. Övrigt material är faktiskt bara en bonus!
Så här kan du enkelt göra ett vanligt vitt albumpapper lite roligare (man måste inte alltid köpa dyra papper....)

Använd en liten stämpeldyna och "stämpla" runt kanterna. En rätt så snygg ram! Gillar när det ser lite "slarvigt" ut. Har svårt för det absolut raka. Vill ha personliga album!
Jag vet inte om jag får tillhöra någon kategori av "äkthet" då jag scrappar så vitt och brett. Jag gör inte bara fotoalbum, utan har även ett album helt utan foton som handlar om mitt första år som musiklärare i en grundskola. Där har jag samlat program, korta sångtexter, brev från barn osv. Jätte kul att gå tillbaka och titta i sedan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar