lördag 3 januari 2009

flera på raken!

Jag har sidor i mina album som är helt fullproppade med bilder. Dessa har jag lyckats skilja åt med lite klassiskt glitterlim. Blir läckert! Men har man många små foton som inte riktigt får plats så kan man göra en snygg "Negativ-ram".

Just nu har jag turen att inneha en hålmaskin som gör snygga hål i papper. Har man inte det fungerar det klassiska verktyget för att göra hål i papper/skinn med. (Ni vet, de som man fick kämpa med på slöjden i skolan)



1.

Klipp ut en remsa i valfritt papper. Gör hål längs kanterna. Rita upp fyrkanter på remsan.


2.

Skär eller klipp ut fyrkanterna.


3.
Fyll ramen med dina allra vackraste bilder! ;)

1 kommentar:

  1. FUSK! Lyx att ha en "hålmaskin" som gör att göra "filmrullar"... själv får jag gå och köpa! :o)

    SvaraRadera