lördag 24 januari 2009

Barnvänligt!

Idag har min son en kompis här hemma. De ska ha pyjamasparty :) Första "riktiga" övernattningen med en kompis blir det. Kylskåpet är fyllt med onyttigheter och de sitter bänkade framfr tvn just nu och spelar... Han har också en del tjejkompisar och tjejkusiner som inte är lika intresserade av att spela bilspel och annat. De är mer som jag, vill pyssla. Men jag är lite rädd om allt material jag köpt in, och har av denna anledning gjort iordning en "barn-låda". Mycket praktiskt! Den har jag fyllt med stämplar, pärlor, saxar, lim, papper, glitter, bokmärken, klistermärken osv som de fritt får använda.

Barn gillar lådor. De blir fascinerade av att få öppna lådan och kika en stund på allt som ligger där. Att scrappa med barn är superkul! De kikar lite på hur jag gör, och kommer sedan med mängder av egna idéer. Vi har mycket att lära av de små!

Bilder kommer snart på barnlådan! :)

1 kommentar:

  1. Kanske jag också ska skaffa en barn låda som ungarna vet vad dom får använda när dom kommer hit. Bra tips!

    SvaraRadera