måndag 12 januari 2009

Egna stämplar

Jag har många album som jag arbetar med just nu. Ett handlar om min sons första år. Det finns mängder av bilder som sitter inklämda i stora fula album. Så det kändes som att det äntligen har blivit dags att göra iordning dem lite bättre! (Hmmm... han är idag 7 år, så nog var det dags) Och jag har dessutom mängder med kuvert fyllda med allt knas som man sparar på sig, "den första locken" osv.

Visst är det väl roligare att ha allt på samma plats så att man verkligen kan titta och bläddra bland minnena? Nerpackat i kartonger gör det ingen nytta.

Jag håller på att tillverka egna stämplar, väldigt simpelt. Inte blir det som tunna, fina, inköpta, men jag får helt personliga stämplar.

Här är en av stämplarna; min sons första fotavtryck (17 dagar gammal).




Alternativen är fler när man vill göra egna stämplar. Testa dig fram! Mitt första försök till stämpel gjorde jag av ringar till glasburkar (ni vet, de som ska göra att burken håller tätt). Klipp ut stämplar, kanske i form av stjärnor, hjärtan, fyrkanter osv. Limma sedan fast stämpeln på en bit gammal musmatta eller annan kloss.

Mitt projekt just nu är att använda mig av "3D-färg". Ska rapportera vidare!

1 kommentar: