lördag 3 januari 2009

Ännu lite mera scrapbooking




Här är en sida ur mitt favvoalbum! Också här väldigt enkelt gjort.
Ett vanligt vitt papper som jag har stämplat med svart stämpeldyna. Bilder som jag klistrat på färgade papper för att få en ram mot underlaget. Bokstäver är enkelt att klippa ut själv. Vill man ha dem lite mer upphöjda kan man limma dem på kraftigare kartong och sedan sätta "klossar" under (dessa kan man göra simpelt genom att rulla ihop tejpbitar). Klossarna/kuddarna går att köpa i de flesta pysselbutiker!


En del scrappare skissar först på en layout. Det är kanske något som är bra att göra. En struktur. Men min glädje försvinner lätt om jag börjar planera. De sidor jag själv är mest nöjd med är de som växer fram i kaoset av lim, papper och glitter.

Vi är alla olika. Och tur är väl det! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar